Inventura

Stranke o nas

Inventura

Vsaj enkrat letno je potrebno narediti inventuro ali popis. Osnovni namen inventure je, da se popiše dejansko stanje npr. zalog v trgovini, stanje gotovine v blagajni, popiše osnovna sredstva… in uskladi s knjigovodskim stanjem… V knjigovodskih evidencah imamo vse to že zavedeno, vendar so vedno možne razlike z dejanskim stanjem. Do razlik pride zaradi različnih razlogov: uničenje, izguba, ki ni zabeležena, manjše kraje v trgovini, napake pri štetju gotovine v blagajni… Prav tako je potrebno pregledati in preveriti kateri prejeti in izdani računi še niso plačani. Do razlik v terjatvah ali obveznostih lahko pride, ker so se npr. komercialisti naknadno dogovorili za popuste, odpise, kar pa ni bilo knjigovodsko zabeleženo.

Pomembno je, da se knjigovodske evidence uskladijo z dejanskim stanjem in ne obratno. Kaj se naredi z inventurnimi razlikami je odvisno od vsebine razlik in od različnih predpisov: knjigovodsko razlike odpišemo, povečamo zalogo, pri nekaterih razlikah je potrebno obračunati dodatne davke. V nekaterih primerih se lahko na osnovi inventurnih primanjklajev vloži zahtevek na zavarovalnico za poplačilo škode, drugič se terja odgovornega za primanjkljaj… V katerih primerih ste dolžni obračunati dodatne davke pri posameznih inventurnih razlikah je najbolje vprašati vašega računovodja.